صفحه نخست روزنامه‌های کشور - سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران تشکیل شد اقامه نمازجماعت به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت + عکس پخش سریال «مولانا» در شبکه نمایش خانگی نمایشگاه «نگاره‌های ماندگار» در موزه بزرگ خراسان | سیر روح در عالم معنا «زیبا صدایم کن» رسول صدرعاملی کلید خورد شعر همان عشق، همان زندگی | درباره مهرداد اوستا، شاعر غزل‌های خیال‌انگیز محمدرضا فروتن و میترا حجار با «نیلگون» در راه سینما آخرین نشانه‌های نمک نورالدین | نگاهی به فصل پنجم سریال «نون خ»، ساخته سعید آقاخانی کارگردان نمایش «کلنل»: بزنگاه‌های تاریخی ما، زمینه ساز  تولید آثار هنری است آواز پرنده‌های صبح فروش حیرت انگیز «گارفیلد» در اولین هفته اکران «سمرقند»، برای خانواده بزرگ فارسی زبانان | کتاب تازه شاعر خراسانی در نمایشگاه کتاب تهران پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «برج آخر» اثر سوفیا موسویان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ آلبوم «عشق ناباور» در راه بازار موسیقی کنسرت‌های پاپ اردیبهشت ۱۴۰۳ + زمان و مکان تأکید هیئت رسانه‌ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم‌نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه‌ای مشترک» + آلبوم تصاویر
سرخط خبرها

مدیر سینما اطلس مشهد: حمایتی برای اکران فیلم‌های جشنواره از ما نمی‌شود | سینماهای خصوصی سهمی از بسته‌های جشنواره‌ای ندارند

  • کد خبر: ۲۰۷۲۴۸
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
مدیر سینما اطلس مشهد: حمایتی برای اکران فیلم‌های جشنواره از ما نمی‌شود | سینماهای خصوصی سهمی از بسته‌های جشنواره‌ای ندارند
مدیر سینما اطلس مشهد گفت: از سوی جشنواره فیلم فجر ۳ بسته به استان‌ها اختصاص داده می‌شود که سینماهای بخش خصوصی هیچ سهمی از این بسته‌ها ندارند و باید به طور مجزا بسته‌های جشنواره را خریداری کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، سارا خسروی با اشاره به قرارگیری سینما اطلس مشهد جزو ۸ سینمای پرفروش کشور اظهار کرد: پردیس سینمایی اطلس مشهد پس از پردیس کوروش تهران، ایران مال تهران، مجموعه هنر شهر آفتاب شیراز، سینما آزادی تهران، هویزه مشهد، اکومال کرج و ساحل اصفهان با بیش از ۲میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش در جایگاه هشتم سینما‌های پرفروش کشور در آذر ماه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: البته سینما اطلس همیشه جزو سینما‌های پرفروش کشور بوده و خواهد بود. با توجه به امکاناتی که در این مجموعه وجود دارد، همیشه سعی داشته‌ایم بهترین خدمات را به مخاطبان ارائه کنیم.

مدیر سینما اطلس مشهد خاطرنشان کرد: سینما اطلس برخلاف سایر سینما‌ها که صرفا به پخش آثار سینمایی مشغول هستند، برنامه‌های فرهنگی و هنری جانبی از جمله برگزاری کلاس‌های بازیگری و آموزشی، نقد فیلم، جنگ مخصوص کودک و نمایش آثار و دوبله به طور همزمان و اجرای تئاتر را نیز در برنامه خود دارد.

خسروی بیان کرد: با توجه به گذشت چند سال از افتتاح این سینما، برای بهبود خدمات به تغییر ۴ عدد پروژکتور لامپی به لیزری در این سینما اقداماتی صورت گرفته است. همچنین با تعداد زیادی از ارگان‌ها و سازمان‌ها ارتباط خوبی داریم.

وی درخصوص برنامه این سینما برای پوشش آثار بیست‌ویکمین جشنواره فیلم فجر در مشهد خاطرنشان کرد: روند اجرایی جشنواره فیلم فجر در شهرستان‌ها با تهران متفاوت است. ۳ بسته فیلم از سوی جشنواره برای مشهد اختصاص داده می‌شود که با نظر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به ۳ سینما تعلق می‌گیرد.

مدیر سینما اطلس مشهد اضافه کرد: متاسفانه یک بسته همیشه در اختیار اصحاب رسانه است و ۲ بسته دیگر به سینما‌های دولتی اختصاص پیدا می‌کند، از همین رو سینما‌های بخش خصوصی باید خود نسبت به خرید فیلم‌های جشنواره اقدام کنند. خرید فیلم‌های جشنواره به معنای خرید سانس فوق‌العاده نیست، بلکه خرید خود فیلم‌های جشنواره برای ورود به جشنواره است. با توجه به اینکه بودجه سینما رسانه می‌تواند از طریق ارگان‌های مربوطه تامین شود، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌تواند بسته سینما رسانه را برای عموم مردم در نظر بگیرد و میان سینما‌های بخش خصوصی تقسیم کند.

خسروی ادامه داد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ۲ بسته دیگر را نیز در اختیار سینما‌های حوزه هنری قرار می‌دهد. ۳ بسته در اختیار هر استان قرار می‌دهند که هیچ یک از این بسته‌ها عاید سینما‌های بخش خصوصی نمی‌شود. نه تنها سینما‌های خصوصی از جشنواره فیلم فجر درآمدی کسب نمی‌کنند، بلکه دچار ضرر هم می‌شوند. کسی هم از سینما‌های خصوصی حمایت نمی‌کند. اگر سینما‌های بخش خصوصی از اکران فیلم‌های جشنواره امتناع کنند، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد و اداره‌کل ارشاد استان نیز واکنشی نسبت به این موضوع ندارد.

وی بیان کرد: البته سینما اطلس نیازی به تبلیغات ندارد که بخواهد در جشنواره شرکت کند. سینما اطلس با فیلم‌های جشنواره افتتاح شده و در ذهن مخاطب این موضوع جا افتاده که سینما اطلس هر سال در جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کند. اینگونه هم نیست که قصد شرکت در جشنواره را نداشته باشیم، اما اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان حمایتی از سینما‌های بخش خصوصی در این خصوص ندارد.

خسروی یادآور شد: سینما اطلس هر سال جزو سینما‌های پرفروش جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شود، از همین رو در کنار اکران فیلم‌های جشنواره، نقد آثار پس از نمایش آن‌ها با اساتید مطرح مشهد نیز از برنامه‌های این سینماست.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->